„Троянска душа” в „Серяковата къща”

* Марина Шидерова: „Макар да съм родена и израснала в София, имам дълбока емоционална връзка с Троян. Влюбена съм в Троянския Балкан…” * Откриване – 9 март, събота, 17:00 ч.

Предстоящо

НА 9 МАРТ, СЪБОТА, галерия „Серякова къща” ще представи изложбата „Троянска душа” на младата художничка Марина Шидерова. 50 творби, акварел - портрети, пейзажи, натюрморти, всички вдъхновени от Троян и специално рисувани за тази троянска изложба. Откриване – 17:00 ч. 

МАРИНА е родена в София през 1985 г. Рисува от 4-годишна. През 2005 г. завършва със златен медал Професионалната гимназия по текстил и моден дизайн– София със специалност конструктор-моделиер. През 2008 г., също със златен медал, завършва бакалавърска степен  в Техническия университет - София, специалност промишлен дизайн, след което специализира промишлен  и графичен дизайн в Академията по изящни изкуства в Брауншвайг (Германия); през 2011 г. се дипломира като магистър по графичен дизайн. Живописни и графични техники усъвършенства в майсторски клас при проф. Никола Ангелаков, при когото рисува от 12-годишна възраст. В своята работа като дизайнер Марина черпи вдъхновение от живописта, която си остава нейната най-голяма страст. И признава, че е влюбена в Троянския Балкан. 

ЕТО КАКВО казва тя самата, по повод изложбата си „Троянска душа”, третата й самостоятелна: „Макар да съм родена и израснала в София, имам дълбока емоционална връзка с Троян. Влюбена съм в Троянския Балкан, в еделвайсите на Козя Стена, в старите къщи около Бели Осъм и във върбите над реката, в Зелениковския манастир, в Орешак и в прекрасните неща, които творят майсторите там, но най-вече съм влюбена в местните хора. Истински са. Човещината им е неизмерима, а с отношението си те карат да се чувстваш у дома. Топли хора са троянци. Баба Дана, приятелите ми планинари, бачо Илия от Орешак, който ми прави рамките на картините, троянските майстори са все образи, които ме вдъхновяват, давайки ми всеки път частица от себе си. Всичко това исках да запечатя в картините си за изложбата „Троянска душа”. С работите си изказвам искреното си възхищение към Троян…”.

Мариела Шошкова, галерия „Серякова къща”

0 коментара:

Публикуване на коментар

Коментар от FIREFOX не успях да пусна! Използвайте Chrome!Моля, пишете на кирилица и използвайте големи и малки букви! Препинателните знаци също са желателни. Коментарите са разрешени само за потребители с профили в Google от 02.05.2018! Всеки има профил в Гугъл на телефона си - използвайте ги.
(Т21 - Вашият сайт и Вашият форум - мястото, където се чува Вашето мнение!)

 

©2009 Троян 21 - статии | Template Blue by TNB | Вход Публикация Коментари Редактиране Управление Оформление Изход | RSS | ЛИЦЕНЗ |