Новият игумен встъпва в длъжност на 30 януари?

* 37-годишният архимандрит Григорий е лансиран от Сливенския митрополит Йоаникий, ползва се и със симпатиите на патриарх Максим
* Монасите в обителта гневни от избора, призовават Негово Светейшество да отмени решението * Миряни плашат с „Господари на ефира”

НОВИЯТ ИГУМЕН на Троянската Света обител „Успение Богородично” ще встъпи в длъжност на 30 януари, неделя, празника на светите Трима светители, съобщи православният сайт www.dveri.bg. За духовен водач на третия по големина православен храм у нас Светият Синод посочи 37-годишния архимандрит Григорий (Лозев), който понастоящем е един от братята в манастира.

ОТЕЦ ГРИГОРИЙ е родом от Стара Загора, а кандидатурата му е била издигната от Сливенският владика Йоаникий, който ще води и празничната литургия при встъпването в длъжност (преди да дойде в Троянския манастир Григорий е бил протосингел на Сливенската епархия). Според запознати високото назначение на младия духовник се дължи и на нескритата симпатия към него от страна на главата на Българската православна църква патриарх Максим.

В СПОМЕНАТИЯ САЙТ ОБАЧЕ СЕ ТВЪРДИ, че монасите в Троянската обител недоволствали от назначението за игумен на архимандрит Григорий, понеже бил нов човек в манастира и нямал нужния авторитет. Броженията обаче не могат да спрат изпълнението на синодното решение. Не било ясно и дали няколкото монаси, прокудени по време на две и половина годишното управление на досегашния игумен Деволски епископ Теодосий, ще се завърнат в манастира.

ПРИПОМНЯМЕ, че дядо Теодосий, прочул се със сприхавия си нрав, бе отстранен от игуменството на извънредно заседание на Св. Синод на 8 декември м.г. Причината – осъдителното наказание заради дискриминация срещу инвалиди, наложено на игумена от Комисията за защита от дискриминация. Както и гневната обществена реакция след изнесените в медиите факти и създадените настроения срещу присъствието му в Троянския манастир.

Т21

*****

Тема с продължение

Монаси и миряни срещу избора на Григорий

 * Четирима от монашеското братство в Троянския манастир твърдят, че посоченият за игумен има психически отклонения

ОКАЗА СЕ, ЧЕ СЪПРОТИВАТА на монашеското братство в Троянския манастир срещу избора на архимандрит Григорий за игумен съвсем не е символична. На 21 януари четирима от братството - архимандрит Августин, архимандрит Пахомий, йеромонах Кирил и монах Филарет, са изпратили гневно писмо до Негово Светейшество патриарх Максим. Четиримата твърдят, че Григорий има психически отклонения и умоляват главата на Българската православна църква (БПЦ) мъдро да разсъди, за да има Троянската св. Обител „достоен авторитет” (виж по-долу текста на писмото с незначителни съкращения).

В МАТЕРИАЛ ПО ТЕМАТА във в-к „24 часа” пък се твърди, че до Сливенския митрополит Йоаникий, който трябва да извърши въдворяването на Григорий за игумен, било изпратено второ писмо от миряните от с. Орешак. То имало ултимативен тон и призовавало дядо Йоаникий да посъветва недолюбвания избраник да си даде отвод, иначе: „Ще бойкотираме неговото идване тук за игумен. Недостоен е!”. Авторите плашели, че ще извикат и „Господари на ефира”. 

*****
До Негово Светейшество
Българския Патриарх МАКСИМ,
председател на Св. Синод на БПЦ

Ваше Светейшество,

(…) Ние, братята и монасите на Троянската света Обител, целокупно не приемаме за игумен Негово Високопреподобие архимандрит Григорий, тъй като същият е доста неприемлива от нас и миряните личност поради особени черти в характера, често граничещи с психопатия. Държим да уведомим Вас и членовете на Светия Синод, че архм. Григорий не е от прочутата школа на Троянския манастир, а е външен за нас клирик, пребиваващ в нашата Обител поради единствената причина, която подчертаваме: никой никъде не го желае.

(…) Ние търпяхме от послушание към Ваше Светейшество, но да бъде наложен този човек за ръководител е недопустимо. Всички виждаме, че това е явно лоби за някои от членовете на Св. Синод. Питайки се, трябва ли да си с психически отклонения, за да станеш нещо в БПЦ, ние оставаме в недоумение.

Синовно молим за любимия на Ваше Светейшество Троянски манастир отново мъдро да благоразсъдите, щото светата ни Обител да има достоен авторитет и лице на Църквата. Убедени сме, че Вие бащински ще се загрижите за манастира, който няма да бъде изоставен от Божията майка.

21 януари 2011 г., Троянска св. Обител
архимандрит Августин
архимандрит Пахомий

йеромонах Кирил

монах Филарет

18 коментара:

Анонимен каза...

Горко вам,книжници и фарисеи лицемери!......................

Анонимен каза...

Имам навика да си запазвам в паметта на моят старичък,но засега верен компютър неща,които най-често въобще нямам идея за какво ще ми послужат.Явно Плюшкин има последователи и в глобализиращият се свят,сигурно и затова е толкова популярен,по-право беше.Като прочетох новината,поредната драма,заформяща се отново в нашата епархия,в сърцето,гордостта на Троянския край от векове,реших да ви го предложа.Написал го е един хъш,един несъгласен с никой,даже и със себе си човек,обичащ да е различен до болка,но,в същност добър и правдив човек,в чийто блог обичам да влизам.Представя се като 4UDOVI6TETO и това,което се сетих да ви предложа в случая се нарича "Писмо от манастирския идиот". Чуйте:
Немилостиво,слънцето пече.
А аз седя и бая си на гнидите.
И-тежка като есенно врабче-
лети ми мисълта през керемидите.

Игуменът със мен не е тъй строг.
Не ми чете молитвите си ялови.
Защото аз му казах- няма Бог!
А той от мене взе да гони дяволи.

Цял ден пред Богородица стърча
и кръстя се с душица разтреперана.
Или на манастирската бахча
изтръгвам лук за Тайната вечеря.

Оная нощ един лъстив монах
като жена скимтя и ви в кревата си.
Мен напоследък много ме е страх,
че нощем в манастира спи Рогатия.

В магерницата сипват ми чорба,
поят ме с вино-сякаш в преизподнята.
И удрят го със мен на веселба,
глумят се с мен-тълпа чревоугодници.

Но аз ще се събудя някой ден
и страшно ще заудрям по клепалото.
Да възвестя,че бог е вече в мен-
единство между мисъл,дух и тяло.
Със сигурност пак ще си навлеча нечий гняв,даже може да ме претоплят в геената.Но,при тези температури навън реших да рискувам.АЙ с-с-с-с.......

Анонимен каза...

Айс, винаги се целиш в десетката!

Анонимен каза...

Според мен,би трябвало какъвто и духовник да заеме този пост,той да се ползва с одобрението на монасите в манастира и най-вече с одобрението на обикновените миряни.Защото манастирите не са частни,а обществени и тъкмо заради това Патрирх Максим би трябвало точно в този манастир да назначи човек с безупречна репутация.

п.п.Исках да попитам господин Маринов,какво стана със срещата при кмета вчера-трябваше да се обсъжда въпроса с културния живот в общината.Имаше ли среща,нямаше ли,реши ли се нещо?.....

Генадий Маринов, Т21 каза...

До №4: Имаше среща, очаквайте материала.

Пол..... каза...

Към Айс-Защо си мислиш,че под всеки твой коментар ще скочи някой?Всичко зависи само от това какво и как ще коментираш.Стихотворенийцето поставено от Чудовището е доста правдиво,между другото влизала съм в блога му и си заслужава човек да се порови там.Коментара ти също ми хареса и както пише №3-право в десятката.Аз не критикувам НА ВСЯКА ЦЕНА,както ти всъщност правиш,защото,подозирам,мен имаше предвид подскачането.Пожелавам ти по-честичко позитивно мислене,въпреки,че в живота ни е повечето черничкото отколкото беличкото и съм сигурна,че ще спечелиш повече съмишленици на коментарите си.Успешен и хубав ден ти желая!
Апропо-след като сме в сайт,би трябвало правилно да се напише:"ЧЕТЕТЕ",а не"ЧУЙТЕ"

Анонимен каза...

Eй не можахме да уцелим нормален игумен за хубавият ни манастир.Или психично болни или педерунгели.

Анонимен каза...

Пол,най-вероятно си стара мома НЕДОоценена.И не се мъчи да светиш с отразена светлина-планетите се въртят около звездите,но обикновенно са безплодни,на тях няма живот.Опитай да създадеш.
Гневен

Анонимен каза...

Добре казано!

Анонимен каза...

Гневен, долен, мръсен, подъл, заядлив, недоволен ... флора всякаква...

Анонимен каза...

... а, забравих, най-вече ВЕЛИК! ...

Анонимен каза...

Кой е такъв гад бе 10-и?

Пол..... каза...

До Гневен-не съм стара мома,повярвай ми:)
Характерна черта за старите моми и момци е постоянната ГНЕВНОСТ и непрекъснатото мърморене и недоволство от всичко.Качество,което аз не притежавам,колкото и да ти е чудно,за разлика от някой:))))
Коментара ми към Айс не беше гневен,напротив.Я вземи го прочети:)

Анонимен каза...

Добре смениха попа ,ами кмета на Орешак до кога ще го тарпим този боклук да се подиграва с хората и да ги лажи.

Анонимен каза...

Отскоро пиша в сайта,но трябва да се атакуват управляващите,защото има за какво и има смисъл.Но Пол ти атакуваш пишещите,особено един от тях.Това ми прави впечатление и затова съм
Гневен.
А и много се обясняваш.

Анонимен каза...

как пък на вас никои не ви угоди ,живеете само за да плюете по хората...............

Пол..... каза...

Гневен,като си отскоро в сайта,откъде знаеш че само атакувам пишещите?Това е в множествено число и излиза,че съм против всичко и всеки?!?!?!
А не е така,изразявам мнение,защитавам това,което мисля,че е правдиво,според мен,но не плюя нагло,не обиждам всеки,който е дръзнал да се появи тук.И за да се убедиш,ти предлагам да почнеш от май месец 2010г.да проследиш коментарите ми и по-точно от статията на Айса за Ташак павура.Тогава ще се убедиш как коментирам.Естествено е в някои случаи да се изказвам емоционално,разпалено, може би,но никога не съм обиждала,напротив,заставала съм твърдо против наглите обиди спрямо хората в частност,най-вече.И нищо,че пак се обяснявам,но за твое сведение съм заставала твърдо зад коментарите на Айса,до момента в който,според мен прекали.Това е.Нещо да не е ясно!Лека вечер и спи спокойно,не се гневи.Ако харесваш толкова много Айса добре,чети го,коментирай,но остави другите да си имат и те мнение!

Анонимен каза...

За такива като 12-ти ще поясня: Тук (и изобщо в интернет)някои се правят на ВЕЛИКИ като се кръщават с какви ли не страшовити имена: гневен, мръсен, подъл, гаден, извратен, килър, трошач на кости... Мога да изброявам до довечера. Опитват се да направят впечатление като онези тинейджъри по улицата с жълти, зелени и лилави прически тип "Петльов гребен", пък под прическата - вакуум. Отношението към такива се определя от това, което казват. Дванайсети не реагирай първосигнално. Дано само ти да не си ме разбрал с две думи. Защо да хабим с дълги обяснения пространството, макар и виртуално.

Публикуване на коментар

Коментар от FIREFOX не успях да пусна! Използвайте Chrome!Моля, пишете на кирилица и използвайте големи и малки букви! Препинателните знаци също са желателни. Коментарите са разрешени само за потребители с профили в Google от 02.05.2018! Всеки има профил в Гугъл на телефона си - използвайте ги.
(Т21 - Вашият сайт и Вашият форум - мястото, където се чува Вашето мнение!)

 

©2009 Троян 21 - статии | Template Blue by TNB | Вход Публикация Коментари Редактиране Управление Оформление Изход | RSS | ЛИЦЕНЗ |