Деляна Колева: Нямаш право да се държиш просташки

* „В Англия хората си знаят правата и си ги търсят, но има и кой да им ги гарантира” * „Все пак, по-добре е да ти се усмихват, денят ти тръгва по друг начин”

Деляна Колева завърши през 2008 г. троянското СОУ „Св. Климент Охридски”, профил „Стопански мениджмънт”. Точно преди две години, през януари 2009-та, една от първите новини на новосъздадения тогава училищен сайт беше, че е заминала за Лондон, а легализираната й диплома от Willesden College - Лондон (която получават всички, завършили този профил в училището) й е спестила първата година от обучението по икономика в тамошен колеж. И също - че си е намерила работа в офис благодарение на компютърната грамотност и владеенето на английски език. Две години по-късно се срещнахме случайно и продължихме разговора в училище, където тя с готовност дойде, за да разкаже за натрупания опит, за трудностите, успехите и житейските изводи. Сега бившата възпитаничка на СОУ „Св. Климент Охридски” завършва престижния Waltham Forest College - Лондон, специалност бизнес администрация, и прави смели планове за бъдещето.

*****

- С какъв „багаж” от знания и умения отиде на Острова? Доколко обучението в нашето училище ти помогна за старта на „английския” период в живота ти?

- Дипломата от училище определено беше плюс при кандидатстването в колежа. Страшно полезни се оказаха и компютърните умения, придобити в училище. Много съжалявам, че съм бягала от часове по информатика – ако бях усвоила всичко, на което ни учеха, щях да спестя повече пари, защото щях да започна от още по-високо ниво в колежа. Също така, когато човек си търси работа, не гледат документа, а проверяват какво може пред компютъра. В колежа много ми помогнаха и уменията за работа в екип, на които ни учеха в бизнес паралелката. В Лондон отидох с една прилична езикова основа – бях учила английски и в училище, и седем години като частна ученичка, - но ми трябваха шест месеца, за да започна да разбирам добре живия език, а и дълго време се притеснявах, че допускам грешки, което ми пречеше.

- Кое ти беше най-трудно в началото?
- Всичко. Попаднах в друга среда. Там хората са 50 години напред – мисленето им е различно. Трябваше ми време, докато свикна с тамошния етикет. Нямаш право да се държиш просташки, нито можеш да очакваш някакви компромиси. Закъснял ли си например за час, не влизаш – нямаш право да притесняваш другите. Учителите се ползват с изключително уважение и не можеш да се обаждаш, ако не ти дадат думата. Веднъж, тъй като не бях доразбрала нещо, попитах и начаса ме изгониха, за да не преча на останалите. Ако закъснееш с връщането на книги от библиотеката, плащаш по 10 пенса (около 25 стотинки) на книга за всеки просрочен ден. Един път установих, че съм задържала учебници повече от месец – платих си глобата, иначе ще ми вземат картата и няма да имам повече достъп до библиотеката.

- Как обясняваш това отношение към процеса на обучение - защо хората там са мотивирани да учат и имат изградени навици?
- Всеки си е платил, знае защо е там и очаква да получи нещо. Никой не те задължава да ходиш в час, но имаш интерес да бъдеш, защото иначе няма да те допуснат до изпита, за който предварително си платил. Няма текущи оценки както тук, но ни изпитват на всеки три месеца, идват преподаватели от Кеймбридж. Най-важната подготовка са домашните, пишем ги постоянно – случвало ми се е да пиша по 4 есета на нощ, за да наваксам пропуснато време, писала съм и докато пътувам в метрото. Учим в малки групи от по 12 човека. Ако искам да си поговоря с някого по време на час, няма с кого – всички са концентрирани върху работата. А когато си в среда, в която никой не се интересува от ученето, и ти не можеш да се съсредоточиш. И в Англия има такива места – държавните училища са зле, има колежи, където просто не си струва да ходиш. Трябва да си платиш, за да си на по-добро място. Но пък много се цени, ако имаш желание да учиш, и има начини да се помага на хора с по-малки възможности.

- Как ти изглежда българското училище от позицията на твоя нов опит? На по-добре или на по-зле отива според теб?
- На по-зле, за съжаление. Няма респект към учителя. Учудва ме как се държат и как изглеждат някои ученици, викането, скандалният вид на момичетата… Гледам преди малко една ученичка – имах чувството, че ако се усмихне, ще й падне фон-дьо-тенът. При нас в колежа по-малките имат задължителна униформа. Ние е желателно да не ходим с много големи деколтета и много накичени – от това не печелиш никакви точки. Няма указан специален дрескод, но средата налага един друг стил.

- Как стоят българите в чужда среда?

- Българите навън стават различни. Тук много отворено го раздават, но там, под стреса от новото, си мълчат. Аз избягвам българи, напатих се в началото. Повечето мислят основно за пари и най-големият страх е да не би ти случайно да си по-добре от тях. Там, където работех в самото начало, получих малко повишение – просто престанах да чистя офисите, възложиха ми една канцеларска работа и това се оказа проблем за моя сънародничка. А пък българите в колежа постоянно се оплакват, че имат много домашни. Имам впечатление, че и когато си търсят работа, уж съвсем закъсали за пари, са с претенции. А е истина, че в Англия ни имат за хора от третия свят. Питали са ме например има ли при нас плазмени телевизори. Аз казах, че вкъщи имаме плазма във всяка стая – не че е вярно, но знам, че в някои домове е така. Но иначе англичаните са усмихнати, макар че това е просто навик, лицемерие.

- Ти какво предпочиташ – лицемерна усмивка или откровено нашенско намръщване?
- Все пак, по-добре е да ти се усмихват, денят ти тръгва по друг начин. Аз пък винаги съм била усмихната и от тая гледна точка ми беше лесно.

- Може ли да се каже, че средният англичанин е, да речем, по-културен от средния българин?

- Не мисля така. Там времето е пари, хората все тичат и са като коне с капаци. Освен това са доста небрежни към себе си, безвкусно облечени. Ние, българите, и особено българките, имаме вроден усет да се обличаме добре. Но пък ми харесва, че когато отиват на клуб (което става обикновено в края на седмицата), се обличат задължително изискано. Харесва ми и това, че в заведенията не се пуши и че охраната се грижи за клиентите. Няма и боеве в заведенията – отиват да се бият надалеко и докато започнат, полицията вече е дошла.

- Значи в Англия се чувстваш доста по-защитена?
- Престъпност има навсякъде, и под Биг Бен да стоиш, ако се загледаш нанякъде, може да ти свият телефона. Но ще сравня два случая, в които все ми крадат чантата. В Лондон полицията веднага дойде и тъй като бях съборена на земята, ме вкараха в линейката, която задължително върви с тях, за да ме прегледат. После ме качиха в полицейската кола и обикаляхме района. Колкото и да обяснявах, че няма смисъл и едва ли ще разпозная крадците, те настояваха, че това им е работата. А у нас преди време ми откраднаха чантата в една дискотека и аз направо се разплаках пред полицаите, обаче те все ми обясняваха, че не е открадната само моята чанта и че е трябвало да си я пазя. В Англия хората си знаят правата и си ги търсят, но има и кой да им ги гарантира.

- Какви са плановете ти за бъдещето? Къде се виждаш – в Англия или в България?
- Искам да взема магистратура в един престижен университет – Westminster University. За целта трябва да завърша задочно бакалавърска степен у нас, във Великотърновския университет, да покрия най-високото ниво по английски (Proficiency Level „A”) и да си взема изпитите по специалността в колежа. Междувременно искам да направя малка фирма и наученото в паралелката „Стопански мениджмънт” ще ми помогне за моите бизнес планове в България. Много искам да се върна. Дано не съжалявам - не знам ще се оцени ли в България това, което съм вложила в образованието си като пари и труд; убедила съм се, че нашенската корупция наистина е много голяма. В Лондон се чувствам добре, но когато си идвам, разбирам, че нещата, които обичам, са тук.

(съвместна публикация на Т21 и www.svetikliment.com)

Интервю на Нели Генкова

41 коментара:

Анонимен каза...

Право е момичето в България на почит е лицемерието и подмазвачеството.
Тук всеки е простак ако нарече нещата с истинските им имена.
За БГ тариката истината и прозрачността са НАЙ-МРЪСНИТЕ неща.

АРВи каза...

От публикуваното по-горе личи, че ние уважаваме и зачитаме чуждите закони,когато сме на тяхна територия, защото има адекватна взискателност от цялото им общество и институции там, относно спазването им.
Нашите закони ние безпрекословно, поголовно и постоянно ги погазваме и незачитаме(както се казва не ги ебаваме за кос на върба). Това е така защото нямаме уважение първо към себе си, после към всички останали съграждани, даже към приятелите си и най вече към клетата ни държава. Това е породено от стечение на много комплексни причини.
Най важната е, че ние незачитайки, неспазвайки и неизпълнявайки правила и закони, не уважаваме на първо място самите себе си. Ние само изискваме и то хипотетично нашите мечти. Когато се видим в положение на базискодица(зор) по презумция ревем кански. Това ни е по наследство, но не е от социализма, а спам в съзнанието ни от криворазбраната демокрация и призтичащата от това слободия. Докато не започнем да мислим и идентифицираме мисълта си с държавата (семейството, градът, обществото), нищо добро не ни очаква за в бъдеще.
И Акимовица да дойде и стане кмет/кметица, все тая), това сме си пак ние, и никой друг. Няма да мръднем ни на йота, само ще си плачем сърцераздирателно и перманентно.
Със здраве драги съграждани!!!
Пийте по едно за Бабин ден. Да е хаирлия, за повече българи и троянци.Троян няма да загине, може пък и да се прочиства, знаем ли??? Неведуми са пътищата господни!
От какво и от кого го порочистват, вие ще кажете, както го чувствате.

Пол..... каза...

Много ми допадна коментара ти АРВи,поздрави!

Анонимен каза...

Живота е русунка в паметта ни, каквото мислиш това правиш, ти сам си рисуваш живота.
Ако мислиш позитивно ще живееш позитивно, ако постоянно мрънкаш и все някой ти е виновен няма управия.
Живял съм доста години в чужбина и едно мога да ви кажа, Българинът е свикнал все някой да му е виновен все някой да му помага все някой да го води и когато види че всичко зависи единствено и само от него „вика неволята“.
Защо трябва да отидем в чужбина за да разберем това, защо не се захване всеки един ТУК в родината си където си тежи камъка, да спре да мрънка, да мисли по позитивно и да си плюе на разете и да работи, а не да си плюе на краката и да разбере това там където те питат дали „имаме зветни телевизори„.
Хора спрете с този идиотски навик на мрънкате и все някой да ви е виновен.

Анонимен каза...

Лицемерна статийка,целяща да покаже за пореден път комплексите на Троянецът!
Нищо лично към девойката и към Генадий,но подбона показност мен ме убижда.
А и нещата не са точно така както госпожицата ги описва!

Анонимен каза...

Хей 5-и:
Нещо ти е убягнала грамотността. Кое е вярно: тази показност те убожда или обижда. Убоден или обиден си!?!
Май си от тези, за които момичето казва "най-големият страх е да не би ти случайно да си по-добре от тях".
Какво искаш да омаловажиш! Или ти е докачено честолюбийцето ти?!

Анонимен каза...

Не бе колега!
Умишлено винаги пиша обида с У,просто защото така ми харесва.
И не,нищо не ми е засегнала!
Достатъчно време жиях на острова и достатъчно добре познавам хората там.
А това че в България умишлено се срина ценностната система и за човек се съди по имотното му състояние,показва що за низши същества сме,нали?

Анонимен каза...

И когато решиш да ме атакуваш друг път със сарказъм,се замисли на колко хора се усмихваш,в работата на колко хора казваш "well done", "good job",колко пъти си предотвратил простащината в която живеем,или направи добро...

Пенчо каза...

Браво Дидке. Поздравявам те за всичко. Не обръщай внимание на тукашните коментари - то си има няколко човека в тоя сайт които не написаха нито веднъж браво на някой. Все някой Ви е крив, докато не станете от компютъра и не се помъчите малко няма как да успеете бе не разбрахте ли че нищо даром няма на тоя свят.

Анонимен каза...

Написаното от г-ца/май?/Колева ми хареса.В края на краищата ние трябва да изберем с кого да се съизмерваме-с Бангладещ ли,с Ботсвана или с Британия.Разбира се,че мнението и е субективно,но,все пак е на едно наше умно,амбициозно и симпатично дете-жалко,че и то ни е напуснало.Това,което ще запомня и с което съм напълно съгласен е- "нямаш право да се държиш просташки" и "нямаш право да притесняваш другите"!Кога ли ще го постигнем? АЙ с-с-с-с.......

Анонимен каза...

Живота е русунка в паметта ни, каквото мислиш това правиш, ти сам си рисуваш живота.
Ако мислиш позитивно ще живееш позитивно, ако постоянно мрънкаш и все някой ти е виновен няма управия.
Живял съм доста години в чужбина и едно мога да ви кажа, Българинът е свикнал все някой да му е виновен все някой да му помага все някой да го води и когато види че всичко зависи единствено и само от него „вика неволята“.
Защо трябва да отидем в чужбина за да разберем това, защо не се захване всеки един ТУК в родината си където си тежи камъка, да спре да мрънка, да мисли по позитивно и да си плюе на разете и да работи, а не да си плюе на краката и да разбере това там където те питат дали „имаме зветни телевизори„.
Хора спрете с този идиотски навик на мрънкате и все някой да ви е виновен.

Анонимен каза...

Приятелю № 11,опитвайки се да мисля позитивно,както днес за втори път ме призоваваш,си мисля,че за да направиш каквато и да е "русунка",даже и да имаш идея ти трябва някаква основа,канаваца,платно,хартия,която,когато ще рисуваш ЖИВОТ трябва да ти предложи ДЪРЖАВАТА.Още повече когато самата тя го е записала като свое задължение в КОНСТИТУЦИЯТА.Иначе има да викаш НЕВОЛЯТА и да гледаш ЗВЕТНА ТЕЛЕВИЗИЯ до второ пришествие.ПовЕрвай ми! АЙ с-с-с-с.....

Анонимен каза...

Айс, до завчера бях съгласен 100% с твоите коментари. За първи път не бях съгласен с твоя коментар, с който ядоса Пол. Сега не съм съгласен и с този коментар. Разбира се, че властта трябва даа си гледа работата, но от самосебе си няма как да стане. Промяната трябва да започне от хората.
Просто още едно мнение...

Анонимен каза...

Аз не вярвам ,че има 100% за каквото и да било,но не го казвам,за да спориме.Пол така и не разбрах с какво съм я ядосал затова изказах само предположения.От самосебе си,според мен става само спонтанният аборт.Че промяната трябва да започне от нас,хората,съм убеден отдавна и многократно съм го писал и тук,като подозренията ми са,че първо трябва да започнем от себе си-това е най трудното.Моля те,прочети внимателно още веднъж Конституцията!Не съм чул да има живот върху плаващи пясъци,освен в най-най- първичните му форми.Как ще направим гражданско общество от зелени еуглени?Та ние отдавна не межем даже да фотосинтезираме...АЙ с-с-с-с......

АРВи каза...

Да-а-а, промяната трябва да започне от хората. Но, такива хора, които не спазват елементарни изисквания на законите се броят на пръсти. Останалите спазват основните правила при съвместният си живот с хората около тях и живеят по правилата. Какво, тези които се имат за недосегаеми, да ги чакаме да "узреят" или да се избият взаимно? Ето тук е ролята на властта, да накара това за мен зомбирано малцинство, увеличаващо се постепенно и провокирано от бездействието на властта, да станат като другите - да спазват основните правила и закони. Какво от това, че аз, че вие, че мнозина граждани спазвате законите, живеете по правилата и се променяте положително, когато има хитреци "джигити", "хуни" и т.н., които не искат да сторят това? Вярно, че по правила се живее малко трудно, защото е по лесно да правиш каквото си искаш. При това положение властта трябва да си влезе в ролята. Кой друг, ако не властта? Да раздаваме правосъдие по между си в стил дивият запад ли? Впрочем четох тук някъде и такива писания.
Това е моето скромно мнение, не претендирам за изчерпателност по казуса.

Анонимен каза...

Да раздаваме лично "правосъдие" автоматично означава да се върнем поне много хиляди години назад в развитието си,от хомо сапиенс да станем питекантропус еректус с плазма и АТВ пред пещерата.Не,мерси!И "що ги ручааме жабеата" толкова хиляди години?Не е ли по-добре да озаптим питекантропите сред нас,те не са толкова много,но са нагли и безочливи.А и много от тях сами избрахме да ни управляват и затова се чувстват безнаказани. АЙ с-с-с-с...

Анонимен каза...

Много добри коментари тук! От "добър по-добър"! Но за жалост само на думи! От кои хора да започнем!! Май пак от другите! Нещо конкретно на дело - не виждам. Отново е на ход: дайте да дадете! Тук се раждат идеи, но няма кой да поведе хорото. Е, как да стане, АРВи, АЙ-с-с-с и прочие. Само не ми казвайте, че всеки прави каквото може. А кога ще правим, каквото трябва. Нали за това апелирате!!!??? На здраве!

Анонимен каза...

Мерси,№ 17,толкова рано не пия.Наистина ли се заблуждаваш,че думите нямат значение,или точно от това те е страх?Защо тогава убиха Анна Политковская,тя имаше само думи?Сега да не почеш да си фонтазираш,че се сравнявам с нея.Наздраве,но не е полезно.От мъка, от радост-разбирам,но от сутринта...АЙ с-с-с-с......

Анонимен каза...

Да-да. Словото е меч в ръцете на юнака с име, достойнство и чест. Или пък щит, зад който да се скрие тоз, който няма кураж да се покаже. Ха на здраве с втората, този път от мъка!

Анонимен каза...

В началото бе словото,спомняш ли си?Всичко,като му доде времето,викаше оня класик Дедо Симо Крадливий. АЙ с-с-с-с.....

Анонимен каза...

О'кей. Но именно словото на дедо ти Симеон фон Краднево го доведе на власт. Има и лъжовно, и лицемерно и прочие слово. После то стана закон и Той си взе парсата, нали. Сега вятър го вее ...
Добре, ще видим. Приятен ден. Че ме чака третата - тя ще е от недоразумение.

Анонимен каза...

Браво и от мен, Дидке. Само успехи ти пожелавам.
'Словото е меч' обаче трябва да има кой да движи меча, т.е трябва някой да ти се поведе по акъла и да те следва. Царя беше 'спасителя', а се оказа лайно. С малка публичност, като тази тук няма да стане. За да се мръдне нещо трябват пари да се задвижи локомотива и много хора които да вярват в промяната и в лидера си и да го следват и разбира се критикуват, за да се подобрява той. Умния човек би се оградил с по-умни, за да има прогрес, но за съжаление бате Бобо Борчето ще си бъде просто шерифа в България.

Анонимен каза...

Ти си приятен събеседник,очевидно фен като мен на Дедо Симо и затова ще ти кажа нещо,което ми каза едно птиченце.Г-н Премиера често напоследък ходел във Врана-вероятно да размачква ушетата на нашия човек по стар бодигардски навик.Разни мъдри хора пък разправят,че междувременно го кандардисвал да стане президент-първият цар-президент на република!!!Значи,пътят към пълното щастие е открит.Ще взема и аз да трясна една рано-рано!Чак толкова щастие трудно се понася...АЙ с-с-с-с.....

Анонимен каза...

Хубаво е това симпатично девойче да заведе и простата си майка в Англия та да се научи че с лизане на гъзове няма да стигне доникъде.
Където и да отиде от вратата пуска езика до земята и започва за захваля и да замита!
А иначе в обикновенна среда,освен да се оплаква нищо друго не прави!

Анонимен каза...

Към АЙ с-с-с-с...накрая си признай че си на 6-тата сутришна от безсилие и отчаяние...

Анонимен каза...

Алкохола на никой не прощава.Изпадайки в пиянски делириум на АЙ с-са му се привижда Дедо Симо Любимий като президент.Мъка...мъка...мъка...

Анонимен каза...

Олигофрените които няма какво да кажат се активизираха.

Анонимен каза...

Не се ядосвай,№27-някои оставят нещо след себе си само когато клекнат...АЙ с-с-с-с.....

Анонимен каза...

фен,
Привет от Острова :)
И аз минах през това да отговарям имаме ли в БГ перални. Удивих се обаче когато разбрах, че тук не всички имат, а някои имат, но от скоро. Но то е защото тук нямат дълги традиции в областта на хигиената, така че е нормално, както и че все още в къщите си нямат смесители, а топлата и студената вода са от различни кранове. Е, но пък са джентълмени. E вярно е, не знаят коя е таз държавицa BG, освен тези които с двуседмичната си социална помощ или едноседмичната минимална заплата са идвали да се понапекат по морето. Но пък и как да знат като по толкова много негативни показатели сме все след 60, 70 –то място. И да сме дали нещо на света то е било преди ерата на нета, сега там не сме отразени. За съжаление и аз установих че е по добре да си нямаш много вземане –даване с българи тук. Злобата ни е дълбоко вкоренена. Дали промяната в обществения ред трябва да се предизвика от хората или от властта вече ми се струва като въпроса кое е първо- кокошката или яйцето. Може да се спори до зори за това, но пък тези спорове в бг винаги ми заприличват на хъшовски запой, че и накрая с революционите песни, а на сутринта ни лук ял, ни лук мирисал:). А хората тук са се били до кръв за благините си. Хайде наздраве, че и моето заприлича на пиянски монолог:)

Анонимен каза...

АЙ сиктира е доказателство за това какво се оставя след като някои клекнат...

АРВи каза...

До 17(19 и 21), Вие какво искате, революция ли?
Наистина не мога да разбера основната мисъл и това което прокламирате в коментарите си, защото е твърде противоречиво. Че кой може да каже какво трябва. Нали това е демокрацията, всеки да изрази своето мнение, та белким всички се позамислим малко преди поредните избори. Защото властта и техните обективни представители ги поставяме ние всички на постовете им чрез нашите гласове. А те нали произлизат от нас. Това значи ли, че и ние сме такива, или със сигурност ще станем такива, ако някой от нас тук пишещите, бъде поставен на отговорен властови пост, а? В заключение, ПОЛУЧАВАМЕ ТОВА, КОЕТО ЗАСЛУЖАВАМЕ.

Анонимен каза...

Промяната започва от семейството и ценностите, които то възпитава в новото поколение. За съжаление думата "ценност" отдавна е класифицирана като абстрактна. За това "Уважавайте бактериите, защото те са единствените култури, които някои членове на обществото притежават!"
Поздрави,
Супернова

Анонимен каза...

Браво, Деляна! Много добре си се ориентирала и за времето прекарано на Острова си усетила всичко най-характерно за културата на хората там. С магистратура по бизнес администрация ще имаш добро бъдеще, но по отношение на Бакалавърската степен, не мисля, че Великотърновски унивеситет е най-доброто място за икономисти. Проучи добре нещата и давай смело напред, момиче :) Още веднъж БРАВО!
Поздрави,
Супернова

Анонимен каза...

Наистина ценност си е абстрактна дума,както и морал,част от която е.Но когато се наложат в едно общество,те се изпълват със съдържание и са различни при различните общества.Когато руският пътешественик от 19 век Миклухо-Маклай попаднал при едно племе канибали в Полинезия,най голямата ценност,с която се гордеел вожда и цялото племе била дръжка от порцеланова чаша за чай,забита напряко на обемистият нос на вожда заедно с две-три пера от райска птица.Сега пък същата роля изпълнява силикона за някои изостанали или недоразвити народи-нищо ново под слънцето!!! АЙ с-с-с-с.....

Анонимен каза...

Само един човек казва истината и това е нр.24 ! Евала,стискам ти ръка !Браво на госпожицата Деляна,донаучила се е да лаже и маже в тази велика страна Англия.Не си мислете ,че зависта ме кара да пиша тук,а просто познавам тази личност.

Анонимен каза...

Пази ни, Боже, от неграмотни и злобни хора като №35! Това, че познавате личността не означава, че тя е излъгала, но това може да го разбере само човек, който е учил, пътувал и видял! ;) Англичаните казват "Envy shoots at others and wounds itself" или в превод "Завистта се цели в другите, но наранява само себе си". Хайде сега оплюйте и мен :)
Поздрави,
Супернова

Анонимен каза...

Учил съм и продължавам да уча,завист...?Пътувал съм и пътувам..завист ? Видял съм много...!Делянке,слез малко на земята,тези които те познават знаят точно за какво говоря!

Анонимен каза...

37-ми. Жалко, че си пътувал по света, а си типичния българин. Като имаш да казваш нещо против момичето, не му е тука мястото. Ходи и се разберете. Не виждам какво толкова се е възгордяла, но виждам тъпи коментари от типа слез на земята. Мен също ме караха да слизам на земята преди много години, но добре, че продължих да гледам само нагоре, защото така съм по-щастлив - с амбиции.

Анонимен каза...

37-ми,да не те е финтирала по онази,тънката част,че си злобен към момичето?Може би щом се познавате а и си пътувал много по тебе да съди.Ха!

Анонимен каза...
Този коментар бе премахнат от администратор на блога.
troyan21 каза...

Моля, спазвайте правилата!
Админът

Публикуване на коментар

Коментар от FIREFOX не успях да пусна! Използвайте Chrome!Моля, пишете на кирилица и използвайте големи и малки букви! Препинателните знаци също са желателни. Коментарите са разрешени само за потребители с профили в Google от 02.05.2018! Всеки има профил в Гугъл на телефона си - използвайте ги.
(Т21 - Вашият сайт и Вашият форум - мястото, където се чува Вашето мнение!)

 

©2009 Троян 21 - статии | Template Blue by TNB | Вход Публикация Коментари Редактиране Управление Оформление Изход | RSS | ЛИЦЕНЗ |